خدمات پس از فروش

طرح­ریزی، آموزش و اسقرار الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خدمات پس از فروش خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت مطابق نقش ذاتی خود برای واسطین خدمات و  نمایندگی­ های مجاز خدمات پس از فروش خودرو، الزاماتی را در قالب یک دستورالعمل منتشر کرده است. این الزامات هر چندسال مورد بازنگری و ویرایش قرار گرفته و برای اجرا ابلاغ می شود.

نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو باید بر اساس الزامات وزارت صنعت و معدن و تجارت عمل کنند. این الزامات شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن مجوز فعالیت از وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • داشتن تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای خدمات پس از فروش خودرو
  • داشتن کارکنان مجرب و متخصص در زمینه خدمات پس از فروش خودرو
  • رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در طول فعالیت
  • ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت و مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • رعایت حقوق مشتریان و رفع مشکلات آن­ها به صورت سریع و موثر.
  • ارائه خدمات پس از فروش در تمام نقاط کشور به صورت یکسان و با کیفیت بالا.

 

رعایت این الزامات می‌تواند بهبود کارایی و عملکرد نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو را فراهم کند و رضایت مشتریان را افزایش دهد. اکنون معیار ارزیابی شرکت­های واسط خدمات پس از فروش و  نمایندگی­های مجاز، بازرسی بوده و مطابق آن امتیاز و رتبه اعطا می­شود.

ما در گروه مشاوران SBC با تجربه درخشان در صنعت خدمات پس از فروش خودرو و با افتخار همکاری با برندهایی نظیر، ماموت دیزل، سروش دیزل، رانیران، اطلس خودرو، آسان موتور، مدیران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور و سایر برندهای به نام و مطرح این صنعت، در پیاده سازی این الزامات و ارائه آموزش­های لازم توسط اساتید مجرب، شما را همیاری نموده و به ارتقاء کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی مشتریان و ارتقاء رتبه شما در بازرسی­های ISQI کمک می­کنیم.

لازم به ذکر است خدمات ما در این خصوص تنها محدود به الزامات وزارت صنعت نمی­شود بلکه با توجه به ماهیت الزامات یاد شده، استقرار و دریافت گواهینامه­­های استانداردهای ذیل نیز علاوه بر کسب امتیاز تشویقی، در بیش از 70% موارد، لازمه استقرار الزامات وزارت صنعت نیز می ­باشد:

 

  • استاندارد ISO 9001:2015 سیستم مدیریت کیفیت

استاندارد ISO 9001:2015 یک استاندارد بین‌المللی مربوط به سیستم مدیریت کیفیت است که برای هر سازمان قابل اعمال است. این استاندارد شامل الزاماتی برای ایجاد، پیاده‌سازی و حفظ یک سیستم مدیریت کیفیت در سازمان است. این الزامات شامل مواردی از جمله تعریف و توصیف سیستم مدیریت کیفیت، نحوه اجرای پروسه‌های سازمان، مدیریت منابع، نظارت و اندازه‌گیری عملکرد سازمان و بهبود مستمر فرآیندها و خدمات است. با پیاده‌سازی استاندارد ISO 9001، سازمان‌ها قادر خواهند بود تا کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود داده و رضایت مشتریان را افزایش دهند. همچنین، این استاندارد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش داده و بهره‌وری بیشتری را در فرآیندهای خود داشته باشند.

  • استاندارد ISO10002:2018 سیستم مدیریت شکایات مشتریان

استاندارد بین‌المللی ISO 10002:2018 ، مربوط به مدیریت شکایات مشتریان است. این استاندارد شامل روش‌ها و راهکارهایی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، پاسخگویی به شکایات و افزایش رضایت آن‌ها می‌باشد. هدف اصلی این استاندارد، بهبود فرآیند مدیریت شکایات مشتریان و ارتقای سطح رضایت آن‌ها است. استفاده از استاندارد ISO10002:2018 در سازمان‌ها، می‌تواند بهبود قابل توجهی در روابط با مشتریان و ارتقای سطح رضایت آن‌ها ایجاد کند. این استاندارد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیند مدیریت شکایات را بهبود بخشند و باعث افزایش اعتماد مشتریان به سازمان شوند. همچنین، استفاده از این استاندارد باعث کاهش هزینه‌های ناشی از شکایات مشتریان و افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود. در کل، استفاده از استاندارد ISO10002 به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با بهبود فرآیندهای خود، رقابتی تر در بازار عمل کنند و رضایت مشتریان را به حداکثر برساند.

  • استاندارد ISO10004:2018 سیستم پایش و اندازه ­گیری رضایت­مندی مشتریان

استاندارد ISO10004:2018، استانداردی است که به مدیریت رضایتمندی مشتریان می‌پردازد. این استاندارد شامل الزاماتی برای طراحی، پیاده‌سازی و بهبود فرآیندهای مدیریت رضایتمندی مشتریان در سازمان‌ها است. هدف اصلی این استاندارد، افزایش رضایت مشتریان و بهبود کیفیت خدمات و محصولات سازمان‌ها است. استفاده از این استاندارد، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، فرآیندهای خود را بهبود بخشند و بازخوردهای مشتریان را جمع‌آوری و تحلیل کنند. همچنین، استفاده از استاندارد ISO 10004:2018باعث کاهش هزینه‌های ناشی از عدم رضایت مشتریان و افزایش بازده سازمان می‌شود.

 استاندارد ISO14001:2015 سیستم مدیریت زیست محیطی

استاندارد ISO14001:2015، استانداردی است که به مدیریت محیط زیست در سازمان‌ها می‌پردازد. این استاندارد شامل الزاماتی برای طراحی، پیاده‌سازی و بهبود فرآیندهای مدیریت محیط زیست در سازمان‌ها است. هدف اصلی این استاندارد، کاهش تاثیرات منفی سازمان بر محیط زیست و بهبود عملکرد محیط زیستی آن است. استفاده از این استاندارد، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، فرآیندهای خود را بهبود بخشند و تاثیرات منفی خود بر محیط زیست را کاهش دهند. همچنین، استفاده از استاندارد ISO14001:2015 باعث کاهش هزینه‌های ناشی از تاثیرات منفی سازمان بر محیط زیست و افزایش بازده سازمان می‌شود.

  • استاندارد ISO45001:2018 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

استاندارد ISO45001:2018، استانداردی است که به مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سازمان‌ها می‌پردازد. این استاندارد شامل الزاماتی برای طراحی، پیاده‌سازی و بهبود فرآیندهای مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سازمان‌ها است. هدف اصلی این استاندارد، بهبود شرایط کاری در سازمان‌ها و کاهش تصادفات و حوادث کاری است. استفاده از این استاندارد، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، فرآیندهای خود را بهبود بخشند و شرایط کاری ایمنی و بهداشتی را برای کارکنان خود فراهم کنند. همچنین، استفاده از استاندارد ISO45001:2018  باعث کاهش هزینه‌های ناشی از تصادفات و حوادث کاری و افزایش بازده سازمان می‌شود.

 

Rate this page